FAQ

Heeft Ortiga een fysieke winkel?
Ortiga heeft geen fysieke winkel waarin het ganse aanbod aan producten te koop wordt aangeboden. We hebben bewust gekozen om onze logistieke kost zo laag mogelijk te houden. We investeren liever in kwaliteitsvolle ingrediënten en  activiteiten. Vandaar dat je onze producten kan aankopen via een webwinkel die je dan ook op het adres van het Ortiga atelier komt afhalen. Bovendien bieden we onze producten aan via specifieke kanalen, gekozen met het oog op duurzame afzet. Mogelijkerwijs kunnen bepaalde producten ook verstuurd worden.

Biedt Ortiga ook andere activiteiten aan dan workshops?
Ortiga biedt een divers aanbod aan activiteiten aan gaande van zeer praktische workshops tot luistersessies, degustaties en vormingen. We staan bovendien open voor het uitwerken van een op maat gemaakte activiteit, in lijn met de wensen van de klant. We blijven echter wel trouw aan onze missie zijnde het promoten van natuurlijk leven en welzijn. Je vindt de  uitleg over de diverse formules aan  activiteiten  terug onder ‘Activiteiten -formule’ . Via ‘Activiteiten – catalogus’ krijg je een beeld van het onderwerp en de inhoud van een activiteit. Onder ‘Activiteiten-kalender’ vind je dan terug wanneer en waar deze activiteiten georganiseerd worden. Het is tevens mogelijk om een activiteit uit onze catalogus bij u thuis te laten doorgaan. Hiervoor wordt dan net zoals bij een workshop op maat een persoonlijke offerte opgemaakt.

Wat is de kostprijs van de verschillende activiteiten van Ortiga?
De prijzen variëren al naargelang het soort activiteit en de inhoud ervan. Zo zal een op maat gemaakte activiteit een hoger prijzenkaartje hebben dan een reeds uitgewerkte workshop. Reeds uitgewerkte activiteiten variëren tussen de  20 en 40 EUR. Prijzen kunnen onderhevig zijn aan veranderingen. De prijszetting is gebaseerd op een grondige calculatie die rekening houdt met diverse zaken. Zo werken we steeds met verse, zo veel mogelijk lokale en natuurlijke producten. We streven steeds naar een kwaliteitsvolle activiteit. We springen creatief en origineel om met onze thema’s zodat de activiteit als een ‘ware belevenis’ mag ervaren worden. Alles wordt aangeboden in duidelijke en zo eenvoudig mogelijke bewoording met een gezonde mix van theorie en praktijk. Verder streven we er steeds naar om iedereen huiswaarts te laten keren met een informatiebundel, gemaakte producten of  een goed gevulde buik en een extra verwennerij. Op die manier hopen we dat de ervaring van de activiteit nog even kan verder duren en kan omgezet worden tot een aangename herinnering.

Kan ik online betalen?
Ortiga biedt de mogelijkheid om via directe overschrijving te betalen. We vragen steeds om op voorhand te betalen. Dat wil zeggen dat je definitief bent ingeschreven voor een activiteit eens het geld bij ons is ontvangen. De annuleringsvoorwaarden zijn terug te vinden op onze site onder ‘activiteiten – hoe een activiteit boeken’. Voor de aankoop van producten vragen we tevens om op voorhand te betalen. We pleiten immers voor zo weinig mogelijk verspilling en willen vermijden dat we producten moeten weggooien omwille van het niet opdagen van de klant.

Met welke grondstoffen en ingrediënten werkt Ortiga? 

We werken steeds met verse, natuurlijke en zo veel mogelijk lokale en/of biologische producten. Dat wil zeggen, waar mogelijk eigen kweek (kruiden) of anders van zoveel mogelijke lokale boeren en producenten. Voor voedingsproducten  werken we ondermeer samen met Linked Farm en Ons Dagelijks Groen. Voor Non Food doen we beroep op  kwaliteitsvolle leveranciers die we met zorg kiezen. Dat wil zeggen dat we steeds zoeken naar leveranciers die grondstoffen aanbieden die vrij zijn van synthetische bewaarmiddelen. We streven ook naar duurzaamheid en hebben oog voor ons mileu. We verpakken op een ecologische manier. Dat wil zeggen dat we herbruikbare verpakkingen promoten en gebruik maken van verpakkingen die biologisch afbreekbaar zijn.